03 October 2014

ESP ~ Melalui IPP

Apa itu Identity Preservation Program (IPP) ? 
Apa kaitan dalam penghasilan ESP SHAKLEE ?

Untuk mendapatkan hasil yang terbaik dan berkualiti, kita perlu melakukan sesuatu dengan yang terbaik. Dalam konteks nutrisi, Proses Pensijilan Tersendiri yang dikenali sebagai Identity Preservation Program (IPP) adalah satu proses atau sistem untuk mengekalkan pengasingan dan mendokumenkan identiti sesuatu produk. Dalam bahasa mudahnya, untuk memastikan genetik sesuatu biji-bijian atau produk makanan itu tidak diubah suai (Non-GMO)
Shaklee menggunakan Identity Preservation Program (IPP) untuk memastikan kacang soya yang dihasilkan bebas daripada sebarang perubahan genetik daripada benih hingga kepada pengeluarannya. Kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.
Contohnya, jika ia perlukan 9 bulan untuk matang sebelum dituai maka 9 bulanlah masa yang Shaklee peruntukkan. Ia tidak akan diberi apa-apa bahan kimia untuk mempercepatkan kematangannya. Jadi proses penanaman soya untuk Shaklee adalah secara semulajadi dan tiada any intervention ya.
Ia diproses dengan air, bukan alkohol dan diproses dengan suhu rendah.
Oleh sebab itu lah yang menjadikan ESP - Soy Protein Isolate Powder, adalah Protein Non-GMO yang lengkap dengan semua Asid Amino Perlu merupakan sumber protein soya terbaik kerana soya yg digunakan oleh Shaklee tidak diubah suai secara genetik.
Jadi, kita tak perlu risau lagi kerana ESP Shaklee hanya diekstrak dari kacang soya non-GMO yang telah melalui proses pensijilan tersendiri.
Sumber:

HAFIDAH KHAJA MOHIDEEN SHAKLEE INDEPENDENTT DISTRIBUTOR (SID 910017) CONTACT NO: 019-2612786

Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

Add to netvibes Subscribe in Bloglines

Naturally Healthy and Beautiful Copyright © 2015 Design by MaiGraphikDesign