10 February 2014

Aku nak stop minum coffee!

Azam baru ni, aku nak stop minum coffee.
Tapii, mustahil ke?
Sebelum ni pernah try berhenti jugak..but i end up drinking more😆

But this time...it's serious!!

Antara sebab aku suka coffee:
☕ bau dia. Sungguh harum!
☕mak aku coffee addict. Boleh jadi genetik..diturunkan dari mak??
☕mak mentua aku punya coffee mmg irresistable. Dia mix nescafe ngn Bru coffe. Pastu kalu bancuh, guna coffee mix. Pergh!! Mmg sedap. Kalu ngah tdo, boleh bgn bila hidu bau coffee dia tau...

Sebenarnya aku ni takde la addict sgt dgn coffee. Sehari 1 atau 2 cawan je. Tapi WAJIB minum. Tu la mslhnya...

Bila minum coffee berat payah la nak turun. Dah makan mcm2 vitamin shaklee, sayang pulak sbb aku p minum coffee. Dah kurang effect vitamin2 yg superb tu..
Lagi pulak ada susu pekat..manis..memang la berat naik banyak!!

Satu lg, kesan dari minum coffee ni..kulit cpt berkedut. Cpt nmpk tua. Kalu kopi o takpe..antioksidant. ni aku suka kopi susu..mmg tak elok.

Aku ni kalu tak minum coffee sehari..mmg rasa lomah yo sepanjang hari tu..

Tapi aku dah jumpa alternative.
SHAKLEE CINCH ENERGY TEA MIX!
Haaa...ni boleh ganti coffee  ni sbb dia bekalkan tenaga sambil2 buat kita rasa kenyang dan bakar kalori..

Mulai esok, aku nk try Cinch Tea Mix ni..
Try test tgk cemane..
Bertahan ke tidak..

Esok aku update lg ek bgtau korang apa yg terjadi..

Doakan aku berjaya k.
InsyaAllah.

HAFIDAH
SID 910017
019-261 2786


Terima Kasih

2 comments:

  1. Iff..Alhamdulillah, setakat ni berjaya. luper pulak nak update. nanntikan sambungan kisah AKU dan Coffee ni yer. agak2 leh buat novel kot..hahaha..

    ReplyDelete

Add to netvibes Subscribe in Bloglines

Naturally Healthy and Beautiful Copyright © 2015 Design by MaiGraphikDesign